Bilgi İşlem Birimi
Kurumdaki donanımsal ve yazılımsal teknik işlerin yürütüldüğü birim
Bilgi İşlem Birimi
Görev Tanımı : Bilgi İşlem Sorumlusu
Sorumlu Olduğu Birim : Yönetim Kurulu ve Genel Sekreter
Vekalet İlişkisi : Oda Sicil Memuru
Görev ve Sorumluluklar
1. 5174 sayılı kanun ve yönetmeliklerle kendisine verilen görevleri yapmak
2. Odamızda yerel ağa bağlı çalışan bilgisayarların iletişimini sağlamak, cihazların ayarlamalarını yapmak, çalışır durumda olmalarını sağlamak
3. Yeni yazılım ve donanım ihtiyaçlarını belirlemek. Teknolojiyi takip ederek, yeni projeler üretmek ve uygulamak
4. Oluşan arızaları müdahale etmek, gidermek, gerekiyorsa ilgili teknik servise göndermek
5. Herhangi bir yazılımsal sıkıntıyı bildirmek, çözümünü takip etmek. Teknik kullanımı ile ilgili personele eğitimler vermek. İhtiyaca göre kullanıcı profilleri tanımlamak.
6. Oda internet sayfasının güncellemelerini yapmak ve sitenin işlevselliğini sağlamak
7. Kurum e–posta hesaplarını açmak, düzgün çalışmalarını takip etmek
8. Elektronik ortamda veri güvenliği ve güvenilirliğini sağlamak. Güvenlik için koruyucu ve engelleyici önlemler almak
9. Odaya ait bilgisayar, program ve muhtelif donanımların acil durum planlarını; yedeklemelerini ve bakım onarım işlerini yapmak veya yaptırmak
10. “Bilgi İşlem Donanım ve Veri Güvenliği Talimatı”nı uygulamak ve prosedürlerini düzgünce yerine getirmek
11. Kurum salon ve dersliklerinde bulunan ses, görüntü ve ışık sistemlerini kullanabiliyor olmak, meydana gelebilecek küçük teknik arızalarda müdahalede bulunmak
12. Jeneratör ve asansör sisteminin çalıştırılmasından ve oluşabilecek teknik arızalardan sorumlu olmak
13. Kurum içerisinde bulunan ( kamera, pır, alarm, bilgisayar, klima, fotokopi makinası, yazıcı, sıramatik, yangın dedektörü ve yangın donanımı, server odası, anfi, mikser, wideowal, projeksiyon vb. ) sistemlerin bakım onarım işlerini yapmak veya yaptırmak
14. Stratejik amaçlarla ilgili birime verilen görev ve talimatları yerine getirmek
15. ISO 9001 ve ISO 10002 süreçlerini bilmek
16. Kalite Yönetim ve Akreditasyon Sistemi şartları ve talimatlarına uymak ve sorumluluklarını yerine getirmek
17. Üye memnuniyeti ve şikayetleri ile alakalı görevlerden, sorumluluklardan ve yetkilerden haberdar olmak
18. Şikayet yönetim sürecinin düzgün uygulanmasını sağlamak
19. Şikayet Yönetim Temsilcisi’yle koordine bir şekilde çalışmak
20. Şikayet yönetim sürecinden ve üye odaklı yaklaşımdan haberdar olunmasını teşvik etmek
21. Şikayet yönetim süreci ile ilgili bilgilere kolayca erişilmesini sağlamak
22. Şikayet yönetim süreci ile ilgili faaliyetleri ve kararları rapor etmek
23. Yapılan ve kaydedilen şikayetlerin izlenmesini sağlamak
24. Bir sorunu/problemi düzeltmek, gelecekte oluşmasını engellemek ve bu olayı kayıt altına almak için işlem yapılmasını sağlamak
25. Yönetim kurulunun gözden geçirmesi için şikayet yönetim süreci ile ilgili verilerin hazır olmasını sağlamak
26. Risk analizi süreci ile ilgili üzerine düşen görevleri yerine getirmek