12. Meslek Komitesi

12.04.2016 12. Meslek Komitesi Toplantı Karar Tutanağı

1- Ülkemizdeki mevcut yasalara göre; yeni işyeri açan girişimciler ile mevcut bir işyeri olduğu halde durumlarında meydana gelen değişiklikler nedeniyle ruhdsat ve belgelerini yenilemek zorunda olan işyeri sahipleri, kurumlar arasında gidip gelerek ve birden çok dosya - evrak hazırlayarak işlemlerini bitirmek için yoğun bir çaba sarfetmektedirler. Halbuki remsi kurum ve kuruluş kayıtları günümüzde bilgisayar ortamında tutulmakta ve internet üzerinden kurumlar arasında bilgi paylaşımı yapılabilmektedir. Bilgi ve belge paylaşımındaki bu kolaylığın vergi mükellefleri için de uygulanması, aynı işyerinden her başvuruda sayfalar dolusu belge ve dosya talebinde bulunulmaması, resmi kurum kayıtlarında bulunan bilgi ve belgelerin işletmelerden istenmemesi için TOBB nezdinde talepte bulunulması yönünde Yönetim Kuruluna sunulmak üzere tavsiye kararı alınmasına oy birliği ile karar verilmiştir.